PTRS.....menyempurnakan kecemerlangan!!!!!!!!!!

• Konsep pengajaran berorientasikan pepeiksaan. • Nota padat dan komprehensif disampaikan melalui modul percuma. • Setiap modul direka mengikut nota yang berasakan kepada soalan-soalan peperiksaan. • Sesi kaunseling oleh KPMI diberi secra PERCUMA agar pelajar dpat mencpai tahap prestasi yang cemerlang. • Kumpulan tutor / guru tuisyen terdiri daripada guru pakar yang memeriksa kertas peperiksaan kerajaan atau ahli panel penggubal soalan peperiksaan.

Bacaan Surah Al - Mulk

SPIES up your life !!!

SPIES up your life !!!

Sabtu, 5 Disember 2009

COKLAT OTAK PEMANGKIN DAYA INGATAN

Coklat Otak, bantu tingkatkat sistem daya ingatan dan kecerdasan tubuh
COKLAT OTAK PEMANGKIN DAYA INGATAN DAN MENCERDASKAN TUBUH
Sesuai diamalkan oleh pelajar, profesional dan warga emas
Sudahkah anda menemui pemakanan minda berkhasiat yang mampu meningkatkan kecerdasan emosi(EQ) kanak-kanak dan orang dewasa?
Adakah anda mahu meningkatkan EQ?
Adakah anda ingin tahu bagaimana untuk meningkatkan EQ?
Berita baik untuk anda semua bahawa syarikat DBY Trade Corporation Sdn.Bhd sudah menemui jawapanya dengan memperkenalkan Coklat Otak sebagai pemakanan tambahan untuk minda. Pengambilan produk ini secara konsisten akan dapat membantu anda mengatasi masalah cepat lupa, kurang fokus, hilang daya tumpu ataupun konsentrasi, tidak bertenaga, cepat letih dan mencergaskan tubuh.
Coklat Otak adalah rumusan istimewa untuk membantu anda semua peringkat umur termasuk kanak - kanak mahupun dewasa dalam membantu kecemerlangan emosi, psikologi dan akademik. Golongan pelajar dan individu yang banyak menggunakan otak dalam kerjaya adalah yang paling sesuai mengamalkan makanan tambahan seperti Coklat Otak.
Coklat otak bukanlah ubat, sebaliknya ia merupakan pemakanan tambahan untuk minda yang diformulasikan melalui inovasi dan penyelidikan oleh pakar pemakanan ber’raputasi’ tinggi. Ianya juga telah diberi pengiktirafan halal dan diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia sebagai pemakanan tambahan.
Coklat Otak dirumus dari sebatian susu kuda, ekstrak gotu kola, soya dan koko serta bahan tambah laian iaitu eskstrak cendawan ABM, kismis, kurma, madu dan oat.
Kajian oleh para saintis telah melaporkan komposisi protein dan lemak susu kuda adalah paling hampir dengan dengan susu ibu manusia. Susu kuda juga sebagai alternatif kepada mereka yang alah kepada susu lembu.
Selain susu kuda, campuran ekstrak gotu kola ataupun pegaga juga dapat membantu menjana tenaga yang disimpan oleh badan dan berguna membantu memulihkan sistem saraf, disamping mengurang ketegangan dan menguatkan daya ingatan.
Sebaliknya, soya pula banyak khasiat yang diperlukan oleh tubuh termasuk sel-sel otak kerana mengandungi protein yang tinggi dan semua essential amino acids yang diperlukan oleh diet seseorang. Makanan ini mempunyai nilai diet lengkap dan mempunyai nilai positif.
Tubuh manusia juga memerlukan khasiat daripada koko ataupun coklat yang begitu sinonim dengan ungkapan positif emosi seperti sayang, rasa cinta dan keceriaan. Perbandingan kandungan protein yang terdapat pada koko sangat tinggi dengan sebiji pisang, lobak merah, oren dan sejumlah kismis. Kajian saintifik membuktikan bahawa koko mengandungi khasiat yang seimbang.
Di samping bahan utama, Coklat Otak juga mengandungi bahan tambahan lain iaitu ekstrak kurma, kismis, cendawan ABM (Agaricus Blazei Murill), madu dan Oat. Di mana, kajian juga menunjukkan kurma mengandungi sukrosa (zat gula tersususn dari glukosa dan fruktosa, di samping pelbagai zat iaitu protein, lemak dan mineral, vitamin A, B1, B2,B6 Vitamin C serta asid organic yang penting bagi tubuh badan kita.
Ekstrak Kismis pula kaya dengan potassium dan rendah dalam sodium membantu menggurangkan tekanan darah tinggi malah mengurangkan penyakit strok (angina ahmar). Madu pula mempunyai khasiat yang telah disebutkan dalam Al-Quran surah An Nahl ayat 68-69. Khasiat madu ialah kaya bahan anti oksidan yang menghalang free radicals (radikal bebas) daripada bertindak ke atas sel-sel yang menyebabkan kanser, di samping sebagai sumber tenaga asli kepada tubuh secara semulajdi serta dapat menyembuh ulser dan luka dengan lebih cepat dan berkesan.
Manakala ekstrak Cendawan ABM mengandungi betaglucan yang berkesan dalam mengaktifkan sel antibody dan anti-kanser. Ia berfungsi sebagai anti tumor, anti kanser, mengurangkan tekanan darah dan mengandungi vitamin D2 serta mencegah osteoporosis (reput tulang). Serbuk Oat pula mengandungi lebih banyak lemak tak tepu, termasuk asid linolet yang baik untuk diet seseorang.
Cara mengamalkan Coklat Otak bagi kanak-kanak 1-2 biji dua kali sehari dan dewasa sebanyak 2-3 biji dua kali sehari. Masa paling ideal mengamalnya ialah sebelum waktu sarapan dan sebelum tidur waktu malam. Produk ini tidak mempunyai kesan sampingan yang boleh memudaratkan tubuh badan manusia.
Coklat Otak dikemaskan dalam botol yang ringkas dan menarik, ia mudah di bawa ke mana jua. Setiap botol mengandungi sebanyak 60 biji x 0.6gram. Harga pasaran pula lebih murah iaitu RM 39.00 bagi Semenanjung dan RM 43.00 untuk pengguna di Sabah dan Sarawak.
Posted by Drs Rashdi at 7:04 PM 0 comments
Selamat Datang Ke Dunia Muslimniaga88.blogspot.com.

Semoga anda peoleh kejayaan dan keberkatan dari Allah SWT.

Terima kasih
Posted by Drs Rashdi at 6:39 PM 0 comments
Subscribe to: Posts (Atom)
• abuzaki

Slideshow

Drs Rashdi
Saya bernama Drs. Mohd Rashdi Deraman adalah seorang Pengedar Platinum syarikat DBY Trade Corporation (DBY) Sdn.Bhd. Sehubungan itu, saudara-saudari yang berada di sekitar Tanjung Karang, Sg. Besar, Sabak Bernam, Kelang dan Shah Alam yang ingin mendapatkan maklumat lanjut tentang produk COKLAT OTAK, bolehlah menghubungi saya di talian 013-5233008 pada bila-bila masa. Insya allah saya akan melayan sebarang pertanyaan yang akan dikemukakan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

...SPIEZS REMAJA !!!!

...SPIEZS  REMAJA !!!!

SPIES PELAJAR UNIVERSITY

SPIES PELAJAR UNIVERSITY

PTRS.....menyempurnakan kecemerlangan!!!!!!!!!!

PTRS.....menyempurnakan kecemerlangan!!!!!!!!!!

SPIES hebat !!!!!!!!!!

SPIES hebat !!!!!!!!!!

kecemerlangan & kejayaan adalah milik semua

............kami yakin anda boleh melakukannya...

ANAK ADALAH ASSET PALING BERHARGA !!!
KAMI INGIN MEMBANTU ANAK ANDA MENINGKATKAN
PENCAPAIAN MEREKA DALAM UPSR, PMR, SPM DAN
PEPERIKSAAN DI KOLEJ DAN UNIVERSITI

BANTULAH DAN TINGKATKAN DAYA INGATAN, MINDA,
KEPINTARAN,KECERDASAN DAN KESIHATAN ANAK ANDA.

................"sacrifices" sheilaizrin zaki.....


"sacrifices"

"A wise man once said you can have anything in life if you will sacrifice everything else for it. What he meant is nothing comes without a price.!!!!!!!!!!
So before you go into battle, you better decide how much you're willing to lose. Too often, going after what feels good means letting go of what you know is right, and letting someone in means abandoning the walls you've spent a lifetime building.
Of course, the toughest sacrifices are the ones we don't see coming, when we don't have time to come up with a strategy to pick a side or to measure the potential loss. When that happens, when the battle chooses us and not the other way around, that's when the sacrifice can turn out to be more than we can bear."

aida comel

aida comel

Aida comel

aboy & afiq

aboy & afiq

..........TOKOH............


AL-FARABI, DISAMPING SEBAGAI TOKOH FALSAFAH ISLAM, BELIAU JUGA ADALAH SEORANG TOKOH INTELEKTUAL ISLAM YANG MEMPUNYAI PANDANGAN TERSENDIRI YANG BOLEH DIANGGAP SEBAGAI USAHA REVOLUSI DI DALAM BIDANG PEMIKIRAN ISLAM KHUSUSNYA KEMASYARAKATAN.

abzar56 Sungai Burong



AL-FARABI lebih dikenali dengan gelaran Muallim Al-Sani di kalangan ahli ahli falsafah Islam seperti Ibnu Sina dan Al-Khindi. Selain itu beliau juga terkenal dengan teory polotiknya sebagaimana yang tercatat di dalam karya utamanya Ara’l Ahlil Al-Madinah Al-Fadhilah.

Akan tetapi tidak ramai orang Islam pada waktu itu mengenalinya. Apatah lagi mempelajari serta mengkaji keilmuannya. Maka dengan adanya artikal ini, dapatlah kita bersama sama mengenali serta mengambil sedikit sebanyak khazanah ilmu yang telah berkurun lamanya ditinggalkan.

Menyorot latar belakang kehidupan beliau, nama sebenarnya ialah ABU Nashr ibn Tharkhan ibn Muhamad ibn Auzalag. Beliau dilahirkan pada tahun 259 – 339 Hijrah (872- 941 m) di kota Farab yang sekarang dikenali sebagai Kota Atrar yang terletak di wilayah Turki. Oleh kerana itu gelaran Al-Farabi diambil sempena nama tempat kelahirannya. Beliau hidup di zaman Dinasti Abasiyyah di bawah pemerintahan Saifuddaulah. Bapanya berketurunan Parsi dan ibunya berdarah Turki. Bapanya pernah menjadi seorang panglima tentera di bawah kerajaan Turki.

MENURUT Al-Farabi, melalui pandangannya mengenai politik dan kemasyarakatan yang dihuraikan secara panjang lebar di dalam kitabnya iaitu Ara’l Ahlil Madinah al- Fadhilah, politik menduduki tempat yang penting di dalam Negara.

Ini kerana politik merupakan saranan penting bagi manusia untuk memperoleh kebahgiaan dan kesejahteraan di dalam sesebuah Negara. Politik adalah focus utama dalam membena struktur sesuatu masyarakat

Dalam usaha memperolehi kebahgiaan dan kesejahteraan
Ini manusia tidak boleh tidak mesti bekerjasama atau tolong menolong antara satu sama lain untuk menjadi kuat dan memperolehi apa yang dihajatinya.

Pada dasarnya manusia itu bersifat lemah. Oleh itu manusia perlu berdampingan dan berkumpul dalam hidupnya. Dari perkumpulan ini terbentuklah masyarakat.

Negara yang paling baik menurut Al-Farabi dipanggil Negara Utama. Konsep Negara ini adalah berasal dari Plato (seorang ahli falsafah Yunani) yang telah menyamakan sebuah Negara adalah seperti tubuh badan manusia.

Al-Farabi berpendapat, Negara Utama adalah sama dengan tubuh badan yang sihat. Seluruh anggotanya saling bekerjasama untuk membantu serta memelihara tubuh badan tersebut supaya sentiasa berkeadaan baik.

Setiap anggota tubuh badan saling mengetahwi tugas masing masing dan melaksanakan tugas itu mengikut kadar yang telah ditentukan. Maka tidaklah berlaku tangan mengambil alih tugas kaki begitulah sebaliknya

BAGI yang ingin menjadi ketua Negara atau pemimpin, Al-Farabi menetapkan 12 syarat utama yang harus dimiliki:


1. Sihat anggota tubuh badan.
2. Baik pemahaman dan pemikiran.
3. Cerdik dan bijak.
4. Bahasa yang lembut dan baik.
5. Mencintai ilmu pengetahwan.
6. Tidak gairah kepada makan minum dan perkahwinan
7. Mencintai kebenaran dan membenci penipuan.
8. Berjiwa besar dan mulia.
9. Tidak mencintai harta dan kebendaan.
10. Bercita cita tinggi, berani dan tidak lemah mental.
11. Adil dan tidak sukar untuk memimpin.
Cintakan keadilan dan benci kepada kezaliman.

Oleh itu, seorang pemimpin atau ketua Negara yang berkelayakan itu mesti memenuhi syarat di atas.

Demikianlah garis panduan yang diberikan oleh Al-Farabi dalam pembentukan sebuah Negara memerlukan kerjasama dari semua anggota masyarakat. Pemimpin pula perlu kepada sifat yang berkelayakan untuk memimpin masyarakat tersebut.

Al-Farabi, disamping sebagai Tokoh Falsafah Islam , beliau juga sebagai Tokoh Intelektual Islam yang mempunyai pandangan tersendiri yang boleh dianggap sebagai usaha revolusi di dalam bidang pemikiran Islam khususnya kemasyarakatan.

Beliau merupakan antara perintis perintis ulung yang berjaya menjadikan institusi falsafah sebagai sasaran untuk mencapai kebahgiaan dan kesejahteraan khususnya dibidang pembentukan sebuah Negara.

Melalui institusi ini juga beliau telah menampilkan teori teori hidup bermasyarakat dan berpolitik yang tidak bersalahan dengan Al-Quran dan Hadis.

http://abzar56-blog.blogspot.com/

abu zaki ab.razak

Pelancaran PTRS

Pelancaran PTRS

Hamster